divendres, 24 de gener del 2014

Guiatge BTT 4A: Cap de Creus Sud.

Avui dijous 23 de gener hem fet el segon guiatge amb bici de la classe, on la Tramuntana ha estat protagonista.  Els alumnes Quim, Ivan, Isaac i Valen  han hagut de preparar una ruta de Cap de Creus sud per un grup CAFEMN de Gavà. És una ruta de 25,8 km, fets amb unes 3 hores i amb un desnivell acumulat de 618m.
Hem sortit de d’institut cap a les 11.15.  Hem anat a fer la pujada, per asfalt, dels Grecs. Un cop a dalt hem agafat un camí i després un corriol fàcil que ens ha portat fins al dolmen de la Creu d’en Cobertella, que és el segon dolmen més gran de Catalunya. Hem baixat fins a la carretera de Monjoi i hem començat a pujar-la fins arribar al test. L’hem pujat tot i ens hem desviat per un camí cap a l’esquerra que ens ha portat fins al Mas d’en Causa i després hem arribat fins a la carretera del Pení. A la carretera hem girat a la dreta agafant una pista de terra que pujava fins arribar al punt més alt de la ruta, a un nivell sobre el mar de 483 m. A partir d’aquí hem agafat una pista de 2 km de baixada i després un corriol, amb un principi una mica difícil amb molta pedra, però després més fàcil, que ens ha portat fins a baix a cala Monjoi, on hem parat a la platja i on en Quim i l’Emi han fet un banyet ràpid. En aquest punt els guies han decidit no arribar fins a Punta Falconera i anar més directes per la carretera de Monjoi. Cap al final de la ruta hem fet l’última pujada, pujant la carretera de Monjoi i després fent la baixada fins arribar a  Roses.

Text i fotos: Albert Molins, Pere Bel, Borja Carrascal i Sergi Genís.
Guies: Ivan Bertran, Quim García, Isaac Gualda i Valen Romera.