dijous, 19 de desembre del 2013

Puig Esquer amb BTT.

Nou repte aquest cop amb BTT direcció  a Puig d’Esquer, ens queda un dia llarg i dur per davant, com sempre ple de somriures, bon rollo i bona companyia. Són les 8h del matí , té pinta de fer bon dia, amb alguns núvols però sense sorpreses. Estem a l’institut cadascú amb el seu material per la sortida exposat davant dels professors, un cop supervisats escalfem una estona al circuit i comencem l’aventura.
Sortim direcció Garriguella per camins de terra i pedra, passant per la hípica dels Aiguamolls i posteriorment creuant per sota de la carretera de Figueres a Llançà per qüestions de seguretat, seguim per caminets fins arribar a Garriguella on ens esperen la resta de professors i descansem per esmorzar, s’ha de dir que vam fer el record del cicle entre Roses-Garriguella gràcies a que ningú va punxar, això va ser sort perquè desprès va ser un no parar.
Un cop amb energies renovades vam fer dos grups, uns que anirien per carretera fins a Vilamaniscle i altres per camins més tècnics i corriols, teníem el mateix desnivell, ens vam trobar al coll del Quire (206mts). Seguidament vam fer una llarga baixada amb molta pedra i  corbes fins trobar-nos la gran pujada mortal, el primer tram encara es podia anar fent però un cop vam girar per darrera la muntanya allà es va complicar degut a que era més empedrat i feia més pendent. Vam arribar al trencant per acabar de fer el Puig D’Esquer on només uns quants valents es van atrevir a pujar (605,90 mts de desnivell positius acumulats). Vam seguir fins al Mas de Can Patiràs on ens vam parar a abrigar-nos, ja que començava a fer fred degut als núvols baixos, el vent i la pluja i per retrobar-nos amb els nostres companys. Després vam fer una mica de pujada constant no gaire pronunciada fins arribar a l’inici d’un corriol de baixada i agafar un altre cop la pista que passava per unes divisòries també de baixada (Puig del Llops  454 mts i Puig Tifell 405 mts) ara venia una pista ample però amb força baixada, pedra i corbes, els professors ens van recalcar que baixéssim concentrats amb els que fèiem, però el consell no va servir de gaire res, conseqüència dos accidents casi seguits amb dos companys traslladats, aquí ja vam prendre consciència del perill de no baixar com cal. Vam canviar la ruta prevista degut a la falta de temps, vam seguir direcció a l’Ermita de San Silvestre de construcció romànica situada al vessant de Puig D’Esquers. Vam anar baixant fins arribar a la carretera de Llança on vam fer un tros de carretera fins enllaçar-nos amb un corriol que ens portaria al Castell de Quermançó (120 mts) on alguns companys van pujar amb BTT fins a d’alt, seguidament vam baixar un corriol fins arribar a Vilajuiga, allà vam seguir fins a Pedret per carretera i  després caminets  i carretera fins arribar a l’institut a les 16:30h.
48 km d’esforç, una sortida diferent on hem après a creure, amb satisfacció per haver-ho aconseguit i com sempre amb ganes de tornar-hi.